onsdag 25. april 2018

A Pauline, del 2

Jeg skrev om Pauline for en god stund siden.
Historiene om henne er noe som alltid har fascinert meg veldig mye.
Jeg ble mange og førti før jeg fant ut hva hun het til etternavn,
det sto i ei bok jeg "Tilfeldigvis" kikket i .

I helge skulle vi på et stort loppemarked i nærheten.
Det føltes uoverkommelig.
Guttungen gikk med på å dra på et garasjesalg litt nærmere i steden.

Vi gikk inn, og det første jeg legger merke til er et lite bilde på et bord.
Rusler bort, og det er et avisutklipp-bilde av selveste Pauline.
Med etternavn.
Jeg måtte jo spørre om det virkelig var riktig, og han visste om hennes evner og bekreftet at joda, dette var hans oldemor Pauline.

Rart.
Verden er ikke stor.

Så nå lurer jeg på.. hvorfor fant jeg plutselig dette bildet....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar