fredag 27. januar 2012

"Den flyttbare bankeånd" ~forklar det den som kan..



Jeg VET jo ikke om det er en flyttbar bankeånd, men der er enkelte ting som er så påfallende i denne historia at jeg nesten tror den er det. Flyttbar, altså, bankeånd. 

 Her er historien: 

For noen år siden hendte det at jeg overnattet hos noen bekjente et stykke unna her. Der var det, i følge han som bodde der, noe eller noen som lagde bankelyder akkurat når man la seg. Disse bankelydene kunne høres i 2. etg der soverommene var.  Jeg trodde vel ikke så fryktelig mye på det, og tenkte vel mest det var for å si noe dramatisk og spennende at han påsto de hadde noen som banket i veggene der. Jeg sov der flere ganger, men hørte aldri noen bankelyder ved leggetid. De andre der hadde visstnok hørt det også når jeg hadde vært der. Denne bankinga oppsto ganske ofte. Vel, tiden gikk, og plutselig en kveld like før jeg sovnet hørte jeg det banket. Det kom nedenfra, og alle andre var på sine soverom ovenpå. Jeg skvatt ikke engang, og tenkte at de sikkert hadde fått det til å banke på en eller annen måte. Jeg nevnte ingenting om hva jeg hadde hørt, JEG skulle ikke innrømme at jeg var rundlurt nei.
  
Det merkelige var at etter en stund begynte jeg å høre bankinga her hos meg. Her banket det på døra som er mellom kjøkkenet og gangen. Lenge holdt den bankinga på, og det var bare jeg som hørte den. Folk trodde vel jeg var mer eller mindre sprø i den perioden. 
Plutselig, midt i en samtale kunne jeg stoppe og si: "Hørte du det?" eller rett og slett rope. "kom inn!!". Det var  aldri noen som hørte noe som helst, så jeg sluttet å spørre og jeg sluttet å be den som banket inn. :-D 
 Imidlertid fortalte plutselig de som hadde hatt bankinga i huset sitt at de ikke hadde hørt noe som helst til det etter at jeg var der sist.. 

Så det banket og banket her  og jeg overså det. En gang var endel av mine venner på besøk hos meg. Det banket. Jeg overså det. Plutselig ser jeg at min ene venninne kikker rart på meg, så sier hun: «Skal du ikke si kom inn? Det er du som bor her da.» Hun hørte det, faktisk! De andre kikker forbauset på oss der vi sitter, de hørte ikke noe og kunne ikke begripe hva vi snakket om når jeg overrasket spurte/konstaterte: Hørte du det?!
Vel, etter den gangen hørte jeg ikke noe mer til bankelydene. Etter noen uker kommer det melding fra min venninne: «Du.. har du den bankinga fortsatt? Nå har det startet her også..»
Fra skolebilder.no

Sååå~forklar det den som kan. 


PS: Det står i div definisjoner at bankeånder ikke er flyttbare..noen som har erfaringer? Hva skal jeg da kalle denne flyttbare bankinga?

4 kommentarer:

  1. Haha her er det energi som tydeligvis liker å ha det moro :) Hva med å si, "ja jeg hører deg, og takk for at du lar meg få vite det, men nå er det på tide at du forstår at du må gå videre, de venter på deg... Takk, og gå nå, farvel..."

    Jeg støtter meg ikke til noe av det gamle som er sagt om ånder etc. Det er bare energi, som du kan velge vekk dersom du vil. Slik ser jeg det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men den plagde meg jo ikke, så etterhvert brydde jeg meg ikke om den. :-D

      Jeg bruker forskjellig navn på energiene for å skille de litt. Har også den teorien om at alt er energier inne, men de er forskjellige og kan gjøre forskjellige ting. Tror jeg.

      Slett
  2. Very good article. I am dealing with a few of these issues as well..


    my weblog; Convertible car seat

    SvarSlett
  3. Ҭhanks in support of sharing such a fastidious idea, post
    is good, thats why i have read it fully

    Take a look at my websitе; twitter followers john chow

    SvarSlett